DOJAZD I DOJŚCIE

dojście do schroniska

Pieszo ze Szczawnika

Z Krynicy, Muszyny, Złockiego, Szczawnika – dojazd do końca asfaltu i parkingu w Szczawniku (na wysokości dolnej stacji wyciągu krzesełkowego w Szczawniku) samochodem lub prywatnym busem lub autobusem PKS.

szlak czerwonyOd parkingu w Szczawniku spacer łagodną drogą leśną ok. 6 km z pięknymi widokami na strumyki i wodospady. Uwaga: po ok. 5,5 km na rozwidleniu dróg przechodzimy w lewo przez mostek i dalej pod górę ok. 500 m do bacówki. Skręt oznaczony jest drogowskazem. Drogą prowadzą znaki niebieskiego szlaku rowerowego. Polecamy tą drogę zarówno jako trasę spacerową, jak i jako trasę dojścia z bagażami.

szlak czerwonySzlakiem żółtym (1.45 godz.) na Jaworzynkę i dalej od kapliczki w prawo – grzbietem za znakami niebieskimi (0.45 godz.) do schroniska.

szlak czerwonyKolejką krzesełkową ze Szczawnika na zbocza Jaworzynki
i dalej kawałek łagodnym zboczem do góry za znakami żółtymi lub wzdłuż wyciągu orczykowego do kapliczki na Jaworzynce. Od kapliczki w prawo – widokowym grzbietem za znakami niebieskimi (0.45 godz.) do schroniska.

Pieszo z Wierchomli Małej

Do Wierchomli Małej kursują prywatne busy i autobusy PKS z Nowego Sącza przez Stary Sącz, Piwniczną Zdrój i Wierchomlę Wielką. Do Wierchomli Wielkiej można również dojechać pociągiem z Muszyny lub Nowego Sącza i dalej busem lub autobusem do Wierchomli Małej. Samochód można zostawić na parkingu w pobliżu stacji narciarskiej.

szlak czerwonyWyciągiem krzesełkowym ze stacji narciarskiej Wierchomla. Z górnej stacji kierujemy się w lewo zgodnie z oznakowaniem schroniska za znakami niebieskiego szlaku ok. 25 min. widokowym grzbietem bez większych podejść.

szlak czerwonyCzarnym szlakiem (około 1 godzina spacerku). Najszybsza droga z Wierchomli. Należy jednak zwracać uwagę na znaki na drzewach ponieważ ścieżka jest chwilami kręta.

szlak czerwonySpychaczówką (ok. 5 km) – leśną drogą łagodnie prowadzącą do samego schroniska. Około 300 m poniżej hotelu SPA w Wierchomli Małej, skręcamy w lewo w szeroką drogę oznaczoną tabliczką schroniska. Szeroka droga prowadzi wprost do schroniska. Dla amatorów nocnych przemarszów polecamy ten wariant (droga b. łatwa orientacyjnie).

Dojazd samochodem do schroniska tylko za zgodą Nadleśnictwa Piwniczna!

stopZnajdujemy się na terenie Popradzkiego Parku Krajobrazowego, dlatego wjazd samochodem możliwy jest tylko w sporadycznych przypadkach po uzyskaniu zgody Nadleśnictwa Piwniczna. W tej sprawie prosimy pisać na adres piwniczna@krakow.lasy.gov.pl

Transport bagaży przy dłuższych pobytach – szczególnie rodzinnych – jest możliwy w miarę możliwości transportowych schroniska, za opłatą po wcześniejszym uzgodnieniu.